به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس؛ صبح امروز چهارشنبه 93/2/24 ابراهیمی مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی و دکتر رضایی مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با سید جلال هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس دیدار کردند.

 معاون استاتدار و فرماندار ویژه طبس بیان داشت: من نگاه متفاوتی به عشایر دارم. باید به دنبال طرح های نو و سازنده برای بهبود وضعیت معیشت و رفاه عشایر باشیم.

وی افزود: باید کارهای زیرساختی مثل آبهای زیر زمینی، احداث بند و جلوگیری از تخریب اراضی و تامین آب انسان و دام این قشر غیور، با تعصب و و با خدا صورت پذیرد.

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: سه نوع عشایر در استان خراسان جنوبی داریم: ساکن، کوچ رو و نیمه کوچ رو. سیزده درصد جمعیت استان عشایر هستند که در شهرهای مرزی و دیگر شهرها در حال زندگی هستند.

وی با بیان اینکه مقام چهارم  عشایر کشور را به خود اختصاص داده ایم ، افزود: 7 درصد عشایر کل کشور در استان خراسان جنوبی سکونت دارند و شهرستان طبس 3 درصد عشایر استان را داراست. مهمترین بحث ما پیگیری اعتبارات مربوط به راهها و و آب شرب و آب دام عشایر است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان داشت: با توجه به وسعت زیاد شهرستان طبس، گستردگی کار دامپزشکی با سختی ها و مشکلات خاصی روبروست. وجود 4 اداره دامپزشکی در طبس و حومه ، 270 هزار راس دام سبک و 9 هزار نفر شتر و در مجموع 89 نوع طایفه عشایر در این منطقه داریم. 30 درصد تولیدات دامداری خراسان جنوبی توسط عشایر انجام می شود و سخت ترین شرایط اقتصادی را منطقه دستگردان دارد.

در این دیدار صمیمی با توجه به اینکه 780 خانوار عشایر و در مجموع 3300 نفر عشایر شهرستان طبس در بخش دستگردان مستقر می باشند و به دلیل خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر و میدانی تر به عشایر شهرستان و همچنین به دلیل تسریع و تسهیل پیگیری امور مربوط به آنان به دلیل بعد مسافت تا مرکز شهرستان، با ایجاد و راه اندازی اداره امور عشایر در شهر عشق آباد موافقت شد.

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: